Vægtafgift og grønne afgifter på køer.

Det er jo det, jeg har sagt i mange år. Biler er ikke det, der forurener mest og dermed ikke den største miljøsynder. Nu er vi i mange år blevet tudet ørerne fulde med, at klodens miljøproblemer er menneskeskabte, og at vi kan beskatte os ud af problemerne. Vi skal bare betale til den store kasse, så får vi et grønnere klima.

http://ing.dk/artikel/74783

Nu er jeg dog aldrig hoppet med på den ide med, at CO2 udledt af mennesker skulle være årsag til klimaforandringerne og dermed smeltning af Grønlands indlandsis. Det er jo altsammen i miljøflippernes interesse at kunne bilde os ind, at det er vores skyld, at sneen smelter under fødderne på snebamserne.

Men jeg har de sidste få år været af den overbevisning, at vor planets placering i universet har en langt større effekt på klimaet, end biler, industri eller vulkansk aktivitet har.

Dog må jeg sige, at Jordens egenproduktion af drivhusgasser i form af vulkansk aktivitet, metangas-frigørelse fra den russiske tundras permafrost og ditto fra undersøiske metanhydratlagre har en noget større indflydelse på klimaet end os mennesker og vore biler.

http://www.illvid.dk/polopoly.jsp?d=144&a=1379

http://www.dr.dk/Videnskab/Emner/Natur+og+miljoe/123814.htm

Når det er sagt, så vil jeg vende tilbage til teorien om Jordens placering i universet.

Den danske klimaforsker og astrofysiker, Henrik Svensmark, er kommet med den teori, at Jordens og vort solsystems placering i Mælkevejen har en afgørende betydning for temperaturen og dermed klimaet på vor klode.

http://www.science27.com/svensmark/

Nu kommer man så med nye oplysninger om, at køer udleder mere CO2, end biler. En bil skulle udlede 2,4 tons CO2, medens en ko udleder 4 tons.
Hvis det er fakta, så foreslår jeg, at man pålægger køer både vægtafgift og en grøn afgift. Så er jeg sikker på, at selv Det Radikale Venstres miljøflippere får et stort smil på læben. Nummerpladen har de jo stort set allerede i øret, og så mangler vi blot, at de indkaldes til syn hvert andet år.

~ af Pinstripe på 3. februar 2009.

 
