Fogh’s værste mareridt..

Anders Fogh vågner op badet i sved… Anne Mette, hans hustru, vågner ved at Anders udbryder et “Aaaaaarrgghh!” og sætter sig op i sengen. “Hvad sker der, lille Anders?”, spørger fruen.

– “Jeg drømte, at jeg var blevet taget ved næsen af tyrkerne. Man havde udnævnt mig til generalsekretær i Netto og ikke i Nato.. Og jeg skulle arbejde sammen med både Gül og Erdogan, som styrede det hele. De ville have mig til at bøje mig dybt og undskylde over for alle muslimer i Verden for muhammedtegningerne.”

Men bare rolig Anders.. Du har fået den rigtige post. Man har slet ikke Netto-butikker i Tyrkiet.

Men desværre er det rigtigt, at Foghs nærmeste kollega bliver en tyrkisk vicegeneralsekretær. Og det er vel også slemt nok. Hvordan tyrkerne har båret sig ad med at besætte den post, gad jeg godt vide. Når man tænker på, at tyrkerne, så vidt jeg er orienteret, ikke har bidraget til hverken Irak-krigen eller Afghanistan-krigen, og de holder stadig den ene halvdel af Cypern besat.

Jeg ville da gerne foreslå Anders, at han tog Cypern-sagen op med sin nye tyrkiske kollega, så Tyrkiet kan begynde med sin tilbagetrækning og overlade den græske ø til dens retmæssige ejere.

~ af Pinstripe på 4. april 2009.

4 kommentarer to “Fogh’s værste mareridt..”

  1. uhh ja.. ømtåleligt emne!

    Iøvrigt skidesmart (på kort sigt) af tyrkerne. Anders har knoklet i mange år på at skaffe de rigtige forbindelser og banet vejen til posten. Tyrkerne får flere temmeligt gode poster ved bare at spille tøsefornærmede og misbruge deres Veto-ret.

    På kort sigt får de meget ud af det.. men mon ikke EU-medlemskab er helt udelukket nu. Usmagelig ageren fra tyrkerne de sidste par dage.

    • Jeg har netop lyttet til radioavisen, hvor jeg kunne høre, at Hussein Obama har lavet en studehandel, som tilsyneladende gik ud på, at Fogh skulle udnævne sin vicegeneralsekretær blandt tyrkere. Og samtidig skulle der være tyrkiske officerer i hans nye stab.
      Jeg begynder at få en lumsk mistanke om, at der nok er noget om snakken, når man siger, at Obama er skabs-muhamedaner.
      At Tyrkiet er helt udelukket fra et medlemsskab af EU, har længe stået klart for mig. Alene den geografisk placering gør det til en umulighed for Tyrkiet at blive medlem. Og skulle man se bort fra den geografiske placering, så ville Israel have bedre kort på hånden for et medlemsskab. Faktisk ville jeg også meget gerne skifte Tyrkiet ud med Israel, når det handler om broen mellem den vestlige verden og den islamiske i Nato. Israel er stærkere end Tyrkiet. Og Israel vil være en langt bedre allieret, som man kan stole på. De ville være sande venner. Tyrkerne ville jeg ikke vende ryggen til.

  2. Ja indtil videre har han ikke lavet andet en knæfald overfor den islamiske verden. (Obama.. ikke Fogh)…

    Bliver spændende at se om det fortsætter..

    Og hvorfor har jeg ikke set din blog før?.. du skriver sgu godt… jeg må komme lidt mere ud…;o)

    • Først tak for roserne.. 🙂 Jeg havde nu heller ikke set din blog før..
      Den skal jeg lige se nærmere på ved lejlighed.

      Og ja, Obama har været utrolig islam- og muslimvenlig i den korte periode, han har siddet på posten som præsident. Og hans dans på frierfødder for Ahmed-“Dinner Jacket” har absolut ikke givet ham høje karakterer i min bog. At han ville blive afvist af de selvhøjtidelige islamofascister i Iran, kunne jeg have fortalt ham, inden han gjorde sig selv til grin.

Der er lukket for kommentarer.

 
