Debat med uvidende muhamedanere.

Jeg havde for nylig en debat med to unge muhamedanere.

Debatten udsprang bl.a. af, at den ene påstod, at der ikke er nogen tvang i islam. Debatten startede egentlig blot med, at en tilstedeværende person udtrykte sig i klare vendinger, hvad denne mente om DF og DF’s politik. “Den var da lige til at lukke op og skide i”, lød det bramfrit fra kvinden, som umiddelbart ikke havde noget konkret at sætte en finger på, da jeg spurgte specifikt ind til hendes problem med DF. Så blev 24-årsreglen nævnt, hvorpå hun nikkede og sagde; “Ja, den var hun utilfreds med”. Nå, sagde jeg. Det var jo underligt, for både de unge muslimske kvinder og da også nogle af de store drenge var glade for loven, der jo forhindrede tvangsægteskaber. Og så var det, at de to unge muhamedanere en efter en kom ind i debatten. De sad nærmest og talte i munden på hinanden for at overbevise mig om, at der absolut ingen tvang var i islam. De vidste, at der var en gud, der havde skabt Jorden, himlen, Universet og ja, også dem selv. De ikke bare troede, at der var en gud. Nej, de vidste det. De gav også i særdeles klare vendinger udtryk for, at det var et hårdt slag i ansigtet på dem, at nogen havde lavet grin med deres såkaldte profet. Ifølge de to unge muhamedanere var kvinden svagere end manden, og derfor havde hun behov for beskyttelse. Da jeg så diskede op med et par sura med nummerangivelse, anede de ikke, hvad der stod i de nævnte vers. Jeg nævnte bl.a. 4.34 og 5.9. Sura 4.34 giver i den grad magten til manden, hvor kvinden bare har at adlyde. Det var for den ene af de to helt naturligt og ganske i orden. Kvinden var jo det svage køn, sagde han. Derpå havde vi en debat om, hvilket af de to køn, der var den svage hhv. den stærke. Da der sad et par kvinder i vor lille gruppe, var det jo svært for de to at overbevise de andre tilstedeværende i deres forkvaklede opfattelse af kønnenes position i samfundet.

Den anden af dem kendte dog sværdverset og forsvarede det med næb og klør. Da jeg nævnte en bid af verset, sagde han; “nå ja, men det er jo taget ud af kontekst”. Jo, svarede jeg, men det står der stadig, selv om det er taget ud af kontekst. Og så vil jeg lige for en god ordens skyld citere den pågældende sura her:

009.005
YUSUFALI: But when the forbidden months are past, then fight and slay the Pagans wherever ye find them, an seize them, beleaguer them, and lie in wait for them in every stratagem (of war); but if they repent, and establish regular prayers and practise regular charity, then open the way for them: for Allah is Oft-forgiving, Most Merciful.

Min moddebattør mente dog, at der stod noget andet i verset før det citerede. han mente, at der stod; “.. og fordriv dem fra hvor, de fordrev jer…”

Men det er slet ikke sværdverset. Det kommer nemlig fra sura 2.191.

002.191
YUSUFALI: And slay them wherever ye catch them, and turn them out from where they have Turned you out; for tumult and oppression are worse than slaughter; but fight them not at the Sacred Mosque, unless they (first) fight you there; but if they fight you, slay them. Such is the reward of those who suppress faith.

 De kendte simpelthen ikke deres egen koran og påstod ydermere, at min kopi af koranen ikke duede, da den ikke var på arabisk. De klassiske svar på al kritik af koran og islam. Argumentationen om at det er taget ud af kontekst, havde jeg allerede fået.

Og lad mig i den forbindelse lige henlede opmærksomheden på Ibn Warraqs gyldne råd, til når man vil debatere med muhamedanere. Jeg linker her til Jihad Watch, som har forklaret disse.

http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/004222.php – How to debate a muslim – Part 1

http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/004246.php – How to debate a muslim – Part 2

http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/004255.php – How to debate a muslim – Part 3

Også Uriasposten har behandlet dette emne.

Der er dog endnu et eksempel, som dukker op nu og da. Når man nævner de mange forbrydelser, der bliver begået i islams navn, bliver det fejet af med, at det ikke har med islam at gøre, og at forbryderne slet ikke var muhamedanere. Når en ældre mand på 57 år gifter sig med en pige på 9 år i eksempelvis Yemen, så bliver Fritzl-sagen og Tønder-sagen hevet frem. Og så tror muhamedanere, at de kan blåstemple Muhammeds børnemishandling af Aisha, som han jo giftede sig med, da hun var 6 år, og med hvem han fuldbyrdede ægteskabet, da hun var 9 år. Men fakta er jo, at man her i landet og den vestlige, demokratiske verden bliver straffet for disse forbrydelser. Det gør man ikke i et sharia-samfund.

De forsøgte endda at bilde mig ind, at det for imamer var forbudt at gifte nogen, hvis de var under 18 år. Den historie bed jeg dog heller ikke på. Og da jeg fortalte dem, at der selv her i Danmark blev fortaget vielser af piger ned i den tidlige teenage-alder, troede de heller ikke på mig. Det er dog et faktum, at det sker. Om det forgår i deres hjemlande på en ferie der, eller om det foregår i en moské i Rødovre eller Århus er sådan set underordnet. De to unge muhamedanere mente så, at det ikke havde noget med ægteskab at gøre, men at det kun var en forlovelse. Næ, kære islamiske “venner”.. Det hjælper ikke at benægte fakta, når piger på helt ned til 12 år bekræfter over for sociale myndigheder, at de har været en tur i Somalia, Libanon eller Syrien for at blive gift.

Så man kan roligt sige, at mange herboende muhamedanere såvel som i andre lande har et meget pauvert niveau af viden om deres egen tro og ideologi. Og det tør jeg sige, selv om dette blot var et par stykker.

Den ene af de to sad dog med et tomt blik og et udtryk i ansigtet, der normalt kun findes hos deltagere i Jeopardy, når de får stillet det ultimative spørgsmål, som de simpelthen ikke kan svare på, hvilket var: “Hvilken gud er så svag, at denne ikke tåler kritik?”

Jeg fik aldrig et svar.

~ af Pinstripe på 3. maj 2009.

4 kommentarer to “Debat med uvidende muhamedanere.”

  1. Du kan søge i Koranen på dansk her, hvis du har brug for at citere vers:

    http://forlagetvandkunsten.dk/97507/

  2. …og iøvrigt tak for Ibn Warraq-linkene, og den opdaterede og uendeligt meget mere tjekkede mulighed for at afgive kommentarer.

    • Jo, men mine indstillinger har stået forkert. Jeg har ikke været så meget inde i de indstillinger. Jeg har dog alligevel modtaget en del spam, som er sorteret fra.
      Så jeg håber, der er tilfredshed med de indstillinger, der er på nu.
      Der er desværre nødt til at være en form for moderation, selvom jeg helst var foruden.
      Du skal naturligvis være velkommen til at være med i debatten.

      Og mht. links.. Velbekomme. Jeg håber du kan anvende dem i fremtidige debatter med de hardcore, der færdes i bloggosfæren.

Der er lukket for kommentarer.

 
