Ayaan Hirsi Ali: Kujonagtige Europa har overgivet sig til islam.

In 2006, I had a debate with Tariq Ramadan, the author of Western Muslims and the future of Islam. In the hypothetical event of a war between Egypt and Switzerland, for which community would he be prepared to die, I asked him.

Mr Ramadan has dual citizenship. He’s an Egyptian by birth and a Swiss by naturalisation. His response was one of rage on different levels. Above all I think he was outraged that one should ask such a question. He refused to answer.

Mr Ramadan, like many other Muslims, may have two or more citizenships. From all that he expresses both in person and on paper, it is clear that his loyalty, above all, is to Islam. I do not doubt that he would die for Islam, like most Muslims, and that’s his prerogative. But what European countries have done is give citizenship to individuals who feel no obligation to share in their societies for better or for worse, for richer or for poorer and in the event of a catastrophe, sacrifice themselves.

http://www.thefirstpost.co.uk/47336,opinion,its-time-lily-livered-europe-stood-up-to-muslim-bigots-ayaan-hirsi-ali

http://www.jihadwatch.org/archives/026006.php

Det kunne være en god ide at stille samme spørgsmål til alle muhamedanere i Europa for at klarlægge deres loyalitet. Jeg vil ikke blive overrasket, hvis mere end 75% har deres loyalitet hos islam og Ummah.

~ af Pinstripe på 7. maj 2009.

7 kommentarer to “Ayaan Hirsi Ali: Kujonagtige Europa har overgivet sig til islam.”

  1. Det virker oplagt at være tildeling af et statsborgerskab være en gunst der tilfalder få.
    Dette forslag har desværre liden støtte hos de folkevalgte.

  2. Det eneste rigtige svar på Ægyptien/Schweiz-spørgsmålet er; ‘…det kommer søreme an på, hvad de slås om, hvem der startede krigen, hvilke fredsforslag der er på bordet etc. …’

    Det er da for latterligt at tage stilling på baggrund af de to deltagende nationer.

    Når det så er sagt. Aayan Hirsi Ali er en folkeheltinde, som i 99 ud af 100 tilfælde rammer bedre plet end her, og Tariq Ramadan har altid været, vil altid være en nar.

    • @WJ
      Jeg er ikke så sikker på, at Tariq er så nuanceret, hvad det angår.
      Koranen har ligesom allerede sat scenen, og deltagerne er udpeget. Han svarer ikke på spørgsmålet, da det er spot on. Hirsi Ali kender svaret, allerede inden hun stiller spørgsmålet. Og det er det, der gør hende til den, hun er.

      Jeg kan iøvrigt i samme åndedrag fortælle, at Robert Spencer kommer til Danmark, og holder foredrag i Dansk Forfatterforening på tirsdag d. 12.
      Det bliver helt klart en begivenhed, der vil blive talt om.
      Grunden til, at jeg nævner dette, er jo, at Spencer er en af de førende i viden om Det muslimske Broderskab og deres talsmand, Broder Tariq.

      Jeg er meget sikker på, at Spencer ville sige det samme om Tariq, at han ikke er så nuanceret, med mindre han ønsker at begive sig ud i taqqiya.

  3. Jeg ville aldrig kalde Tariq nuanceret, blot sige at der ikke findes et rigtigt svar på det spørgsmål AAH stiller.

    Hvis jeg var i Danmark havde jeg gladeligt deltaget i Spencer-tingen, han har sine brister (men lykkeligvis er ateist-bashingg ikke en af dem), men overfor Islam er det stort set kun pletskud jeg har set ham fyre af.

    Nyd showet, når han river Tariq et nyt røvhul.

    • Den sidste del først.. Jeg er sikker på, at jeg kommer til at nyde Spencers foredrag og sidder netop nu og forbereder et par spørgsmål til ham.
      Jeg fokuserer på Spencers ufattelige viden om islam og islams historie. Hvad det er for brister, du hentyder til, aner jeg ikke.

      Og nej, Tariq er ikke så nuanceret, og for ham er der kun ét rigtigt svar, som han ikke tør give. Så Hirsi Ali stiller netop det rette spørgsmål.

  4. Hans brister skyldes mest hans kristendom. I USA er den mørkeste kristendom en reel trussel mod det oplyste samfund (ID, homo-rettigheder, forskning m.m.), og fra et amerikansk perspektiv ville jeg være godt optaget af at give de kristne retoriske hug. Jeg synes ikke at han vælger det mest oplagte fokus, men det kommer så bare os europæere til gavn og lokalt kan vi være glade for det.

Der er lukket for kommentarer.

 
