Rathsacks bog er brud på Danmarks sikkerhed.

 Lisbeth Knudsen kalder Politikens udgivelse af bogen for mediestunt.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/09/16/075059.htm

Jeg kalder det for en kriminel handling.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/09/16/081700.htm

– Hvis man har læst bogen, har man fået noget, der ligner en manual i, hvordan det danske jægerkorps tænker og opererer i felten. Hvis man skulle kæmpe for Taliban i Afghanistan ville jeg da anbefale, at man læste bogen for at sætte sig ind i, hvad fjenden tænker, siger Thomas Ubbesen.

Jeg undrer mig over, hvorfor der ikke er foretaget anholdelser i denne sag. Jeg undrer mig over, hvorfor man som Politiken uhindret kan publicere bogen, uden at en enhed fra militæret lukker virksomheden  og anholder de ansvarlige. Og hvorfor er Thomas Rathsack stadig på fri fod? Han burde sidde i en celle for sig selv, til han kan stilles for en krigsret.

Dette har intet med ytringsfrihed at gøre. Det har at gøre med vore styrkers og ikke mindst rigets sikkerhed. Bogen er et brud på den livslange tavshedspligt man som elitesoldat har skrevet under på ved optagelse i styrken.

Dette brud på tavshedspligten bør give livsvarigt fængsel uden mulighed for benådning.

~ af Pinstripe på 16. september 2009.

En kommentar to “Rathsacks bog er brud på Danmarks sikkerhed.”

  1. Jeg skal lave mad, og har derfor ikke meget tid, men kort:

    Har han mon overhovedet fattet hvad han var med til i jægerkorpset..? Gid han (Thomas Rathsack), må rådne op i helvede… den forbandede medieluder!

Der er lukket for kommentarer.

 
